مزرعه قهوه کلمبیا
در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)

بخش «ال پاوخیل» در منطقه کاکئتا کلمبیا که زمانی مرکز درگیری‌های گسترده در جنوب این کشور بود، پس از برقراری صلح به مرکزی برای تولید قهوه توسط زنان کارآفرین تبدیل شده است.

پس از امضای توافقنامه صلح با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (FARC) در نوامبر 2016، گروهی از زنان کارآفرین با مشوق‌های دولتی و پروژه‌های اجتماعی، به تولید قهوه می‌پردازند.

هلنا تلز یکی از تولیدکنندگان قهوه با تاکید بر اینکه کشت قهوه یک حرفه مردانه نیست، به خبرنگار آناتولی می‌گوید: تولید قهوه در منطقه ما یک کار مردانه محسوب می‌شد اما این طرح ما نشان داد که زنان نیز می‌توانند در این کار موفق باشند.

– هدف این است که بتوانیم مقدار زیادی محصول صادر کنیم

یکی دیگر از زنان تولید کننده به نام کالز نیز در این باره می‌گوید: هدف این است که بتوانیم در مقادیر زیاد و با کیفیت خوب صادرات داشته باشیم. ما به فرصتهایی نیاز داریم تا همه بتوانیم در این مسیر قدم برداریم.

انجمن زنان قهوه پائوجیل که توسط جمعی از زنان شاغل با فراخوان فدراسیون ملی قهوه‌کاران تأسیس شده، نه تنها برای تقویت تولید و تجارت، بلکه برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در روستاها نیز طرح‌ها و پروژه‌هایی را اجرایی می‌کند.

این انجمن ماشین آلات و مواد مورد نیاز پروژه را که توسط وزارت کشاورزی آغاز شده تحت عنوان “برنامه زنان روستایی” فراهم می‌کند.

در سایه این پروژه، زنان تولید قهوه منطقه را تا 40 درصد افزایش داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آناتولی

دانلود نسخه پی دی افچاپ صفحه
در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.