همه چیز درباره بسته بندی قهوه
در حال ارسال

بسته بندی قهوه به صورت زیبا بخشی از جذابیت این محصول از نظر مخاطبان است و علاوه بر آن تاثیر مستقیمی در تازه نگه داشتن طعم و ویژگی‌های نوشیدنی به همراه دارد. انواع بسته بندی قهوه در مراحل مختلف از برداشت دانه‌های سبز قهوه گرفته تا حالت پودر شده و رست قهوه متفاوت است؛ اما در هر یک از مراحل به حفظ مشخصات اصلی قهوه کمک می‌کند. با رست مرکز همراه شوید تا به بررسی بسته بندی قهوه بپردازیم.

اهمیت بسته بندی قهوه

برخی از افراد تصور می‌کنند که کیفیت قهوه تنها در خصوصیات، گونه یا روش جمع آوری آن دسته بندی می‌شود؛ اما لازم است بدانیم که رعایت اصول پکیجینگ قهوه  و نحوه حمل کیسه‌های قهوه از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است. به طوری که اگر اصول بسته بندی به درستی انجام نشود دانه‌های قهوه در مراحل اولیه با جذب رطوبت بالا از انبار، کیفیت مزه و طعم خود را از دست می‌دهند.

رطوبت استاندارد برای انبار قهوه

علاوه بر اینکه بسته بندی قهوه بسیار مهم است لازم است هنگام انبار کردن و نگهداری آن محلی را که انتخاب می‌کنید دارای رطوبت کمتر از ۵۰ درصد باشد. به این ترتیب در کنار بسته بندی مناسب برخورداری از شرایط استاندارد در خرید و فروش قهوه مرغوب تاثیرگذار خواهد بود.

انواع بسته بندی قهوه

انتخاب بهترین بسته بندی‌های قهوه در مقایسه با طراحی آن بیشتر در کیفیت قهوه تاثیر می‌گذارد.. پکیجینگ قهوه به صورت درست و اصولی بخش مهمی از نگهداری قهوه را شامل می‌شود که به همین علت افراد فعال در صنعت قهوه به بسته بندی‌های سفارشی و اصولی رو آورده‌اند.

اگر دوست دارید مشتری‌هایتان با هر بار نوشیدن قهوه برای بار دوم هم کافی شاپ یا رستوران شما را انتخاب کنند و در کسب و کار خود موفق شوید باید به این بخش از فعالیت خود توجه داشته باشید. در ادامه با ایده برای بسته‌بندی قهوه آشنا می‌شویم تا شما با در نظر گرفتن کسب و کار خود و مزایای هر یک گزینه مناسب را انتخاب کنید.

بسته بندی‌های فروش قهوه عمده (فله)

دوی پک

اولین ایده بسته بندی قهوه مربوط به نوع دوی پک است که از نظر طراحی پاکتی که برای دانه‌های قهوه در نظر گرفته می شود دارای قسمت پایین کمی گرد  و قسمت بالای صاف و تخت است. در این نوع بسته بندی مهم نیست که وزن قهوه‌های موجود داخل پاکت تا چه میزانی کم یا زیاد باشد به هر حال نحوه ایستادن صاف پاکت در قفسه‌ها به مرتب دیده شدن کمک میکند. در کنار این مورد استفاده از زیپ برای باز و بسته شدن مجدد پاکت این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بعد از هربار مصرف و استفاده از آن در پاکت را به خوبی ببندید تا از ورود هوا و رطوبت به داخل آن جلوگیری کنید.

بسته بندی دوی پک

بسته بندی مدل دوی پک

پاکت کوادرو

یکی دیگر از انواع بسته بندی دانه قهوه پاکت کوادرو است که نحوه طراحی آن شباهت بالایی به انواع پاکت‌های ساید فولد دارد. از نظر طراحی تفاوت اصلی میان این دو روش نحوه بسته شدن هر چهار گوش پاکت کوادرو است که شکل ظاهری مربع ه آن می‌دهد و امکان استفاده از زیپ را برای بسته بندی آن فراهم  می‌کند.

پاکت کوادرو برای قهوه

پاکت کوادرو

پاکت فلت باتم

طراحی بسته بندی قهوه پاکت فلت باتم جدیدترین نحوه بسته بندی در سراسر جهان است. این روش شباهت زیادی به پاکت کوادرو دارد. در مقابل قسمت تحتانی آن به صورت کاملاً صاف است و شکل ظاهری جعبه مانند به آن می‌دهد.  استفاده از این طراحی در قسمت زیر پاکت کمک می‌کند تا حالت ایستاده منظمی داشته و برای بازاریابی مناسب باشد. در کنار تمام این موارد استفاده از زیپ این امکان را به شما می‌دهد تا پاکت مورد نظر را به خوبی باز و بسته کنید.

بسته بندی فلت باتم قهوه

بسته بندی قهوه از نوع فلت باتم

پاکت بغل کاست

این روش برای  بسته بندی قهوه در منزل مناسب نیست و بهتر است آن دسته از افرادی که صاحب کافی شاپ رستوران هستند و به صورت عمده قهوه مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند مورد استفاده قرار بگیرد. طراحی این پاکت استفاده از تا شدن قسمت بالا به یک طرفه است و امکان استفاده از زیپ برای آن وجود ندارد. نحوه طراحی آن به صورتی است که ایستایی مناسبی ندارد؛ اما در مقابل قیمت مقرون به صرفه برای بسته بندی در اختیار شما قرار خواهد داد.

بسته بندی بغل کاست یا کواد

بسته بندی بغل کاست یا کواد برای انواع قهوه

بسته بندی های قهوه خرده فروشی

پاکت‌های کوچک ساشه‌ای

این روش بیشتر برای بسته بندی قهوه فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن از انواع کاغذ یا فویل‌های آلومینیومی دارای پلاستیک برای بسته بندی مقدار مشخصی از یک قهوه کمک گرفته می‌شود و در نهایت در جعبه قهوه مستطیلی شکل کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این نوع برای بسته بندی قهوه بیرون بر هم بسیار مناسب است زیرا به راحتی می‌توانید آن را با خود به همراه داشته باشید و در مواقع ضروری با مقداری آب گرم مخلوط کرده و قهوه خود را نوش جان کنید.

پارکت ساید فولد

پاکت بسته بندی قهوه که ساید فولد نام دارد از نظر قیمت مقرون به صرفه است و استفاده از آن برای مصرف کنندگان راحت می‌باشد. به همین دلیل بسیاری از مغازه‌ها و خرده فروشی‌های قهوه از این مدل استفاده می‌کنند. طراحی پاکت ساید فولد ساده و در عین حال جذاب است که از جمله معایب آن می‌توان به عدم امکان رارگیری درست در قفسه اشاره کرد. در اغلب اوقات برای باز و بسته کردن پاکت از چسب یا گیره استفاده می شود و بر خلاف روش بسته بندی قبلی استفاده از زیپ در این مدل رایج نیست.

بسته بندی ساشه‌ای

بسته بندی کوچک ساشه ای مخصوص قهوه

جعبه کپسول اسپرسو

یکی از انواع بسته بندی که با در نظر گرفتن دستگاه مورد نظر شما برای فرآوری و دم کردن قهوه در سایزهای مختلف در بازار موجود هستند، جعبه کپسول اسپرسو است. کپسول‌های اسپرسو بسیار مقاوم و محکم هستند تا در مقابل آسیب‌های ناشی از رطوبت و فشار در امان باشند.

جعبه کپسول اسپرسو

بسته بندی مخصوص جعبه کپسول اسپرسو

ویژگی مهم انواع بسته بندی قهوه

تازه نگه داشتن قهوه امری ضروری برای صاحبان کافی‌شاپ و کسانی است که در این صرف فعالیت می‌کنند تا با رعایت استانداردهای مناسب مانع از ورود رطوبت هوا به داخل بسته شوند. در ادامه ویژگی‌های مهم انواع بسته‌بندی قهوه را با همدیگر بررسی می‌کنیم.

عایق آلومینیومی

تمامی بسته‌های مناسب برای نگهداری قهوه لازم است از یک عایق بهره مند باشند تا از ورود اشعه ماورای بنفش، اکسیژن و سایر عوامل تاثیر گذار در کیفیت قهوه جلوگیری کند. در اغلب پاکت‌های قهوه موجود در بازار از لایه آلومینیومی استفاده شده تا مقاومت بسته‌بندی را افزایش دهد. در مقابل باید به این نکته توجه شود که آلومینیوم می‌تواند برای محیط زیست مضر باشد.

استفاده از لایه پلی استری

این روش به خاطر استفاده از پلاستیک در تولید آن در اغلب کشورهای توسعه یافته قابل بازیافت است و در کنار این مورد می‌تواند از ورود اشعه مضر ماورای بنفش جلوگیری کند. لایه‌های پلی استری مورد استفاده به رنگ سیاه یا سفید هستند و میتوانید از قهوه داخل آن تا حداکثر شش ماه استفاده کنید.

انواع دستگاه بسته بندی قهوه

انواع دستگاه بسته بندی قهوه موجود در بازار امکانات مختلفی را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهند. به عنوان مثال تنوع بالایی برای این دستگاه‌ها وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود که قصد بسته بندی به صورت ساشه یا پاکت را دارید، می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. راه اندازی خط تولید بسته بندی قهوه در ایران نیازمند کسب برخی از موارد قانونی است تا این فرآیند با استانداردهای لازم انجام شود. مجوز بسته بندی قهوه یکی از این موارد است که تا قبل از شروع به بسته بندی و فروش باید آن را دریافت کنید. همانطور که گفتیم تنوع بالایی بر اساس نحوه بسته بندی کیفیت بسته بندی و مقدار قهوه در طول روز برای بسته بندی در قیمت دستگاه بسته‌بندی قهوه تاثیر گذار است.

دستگاه‌های بسته بندی در حالت کلی دارای 2 نوع هستند. در حالت اول برای بسته بندی پاکت‌هایی که هر سه طرف آنها بسته است مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها از قسمت بالا ساشه یا پاکت مورد نظر پرس و وکیوم می‌شود. در نوع دوم پاکت ها و ساشه‌ها به صورت ورق هستند بعد از قرار گیری مقدار دلخواه است قهوه داخل آنها به صورت پرس شده از دستگاه خارج می‌شوند. اغلب مدل رایج بسته‌بندی قهوه در ایران مورد استفاده در ایران از نوع اول است زیرا دستگاه‌های موجود در این کشور به این حالت طراحی شده‌اند.

اهمیت طراحی بسته بندی در فروش عمده و خرده

هرگز  اهمیت طراحی بسته بندی را دست کم نگیرید. چون همواره ثابت شده که طراحی‌های مناسب در بسته بندی این محصول باعث افزایش ترغیب مشتری به خرید می‌شود و در نتیجه شما می‌توانید با افزایش میزان فروش خود سود بیشتری را به دست آورید. تنها کافی است هنگام طراحی بسته بندی قهوه مواردی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم محل مناسبی را در نظر بگیرید تا هنگام در دست گرفتن محصول شما اطلاعات مورد نیاز مشتری در اختیار او قرار بگیرد.

  • نام قهوه
  • خاستگاه قهوه
  • مزرعه و تولید کننده قهوه
  • روش فرآوری قهوه
  • تاریخ روست
  • گواهینامه‌های اخذ شده
  • نت‌های قهوه

به یاد داشته باشید که از نظر فیزیکی دانه‌های قهوه تاریخ انقضا ندارند و در صورتی که استانداردهای لازم برای نگهداری آن به خصوص در عمده فروشی قهوه در نظر گرفته شود مدت‌ها می‌توانید آن را انبار و مورد استفاده قرار دهید؛ اما لازم است مواردی که در ادامه اشاره میکنیم را در نظر داشته باشید. زیرا نگهداری طولانی مدت قهوه ممکن است باعث از بین رفتن عطر و طعم آن شود و در نتیجه میزان رضایت مشتریان شما تا حد زیادی کاهش یابد.

  • طعم قهوه در اثر نگهداری طولانی مدت کیفیت اولیه خود را از دست میدهد.
  • جهت تهیه یک قهوه خوب لازم است چند روز استخراج استراحت کنند تا طعم و عطرمناسبی را در اختیار شما و مشتریانتان قرار دهد.
  • هرگز بلافاصله بعد از رست کردن قهوه آن را مورد استفاده قرار ندهید. بهتر است بازه زمانی ۴ تا ۱۲ روز را برای این کار در نظر بگیرید. به همین دلیل ثبت کردن تاریخ رست روی پاکت آن در این مورد می‌تواند به شما کمک کند.

جمع بندی

در نظر داشته باشید که علاوه بر کیفیت اولیه اگر بسته بندی قهوه به درستی انجام شود تاثیر مستقیمی در رایحه نهایی نوشیدنی که در اختیار مشتری خود قرار می‌دهید، خواهد داشت. همچنین در صورتی که فعالیت شما فروش انواع قهوه به صورت خرده یا عمده است از سایر عوامل مهم در افزایش میزان فروش میتوان به طراحی بسته بندی قهوه اشاره کرد که این عامل باعث جلب توجه مشتری شده و در نتیجه شما میتوانید سود بالایی از این راه به دست آورید. اگر از جمله افراد فعال در صنعت قهوه هستید نظرات خود را در رابطه با بسته بندی و  طراحی با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که از نظر شما کدام یک از روش‌های بسته بندی گفته شده در قسمت بالا گزینه مناسبی برای عمده فروشان یا افرادی که در بخش خرده فروشی قهوه فعالیت دارند می‌تواند مناسب باشد.

بهترین ایده‌ها برای بسته بندی قهوه در سال 2022

سه مدل پک قهوه

بسته‌بندی مختلف قهوه برای انواع قهوه آماد لیوانی، فله‌ای با وزن بالا و کم

ست بسته بندی قهوه

پکیج قهوه به همراه پاکت و چوب باریک برای همزدن

بسته بندی رنگی قهوه

استفاده از رنگ‌های درخشان برای جلب توجه مشتریان

بسته بندی فانتزی قهوه

بسته بندی جذاب و فانتزی قهوه

طراحی ست بسته بندی قهوه

ست پاکت و لیوان قهوه

ساک دستی قهوه

انواع پاکت‌ها و کیف دستی‌های مناسب برای فروش با قیمت مقرون به‌صرفه

لیبل قهوه

کمک گرفتن از لیبل برای درج اطلاعات مفید از جمله تاریخ رست، رایحه و …

ماگ قهوه

ایده استفاده از ماگ برای فروش قهوه در خرده فروشی برای ایجاد شوق بیشتر در مشتریان

ترکیب رنگ در بسته بندی قهوه

ترکیب رنگ‌های مختلف برای ظاهر زیبای قهوه‌های فله و خرده

طراحی سنتی بسته بندی قهوه

بهره‌مندی از طرح‌های سنتی آفریقا در پکیجینگ قهوه

پک‌های قهوه کنار هم

پک‌های قهوه با کناره هم قرارگرفتن انواع مختلف آن مانند انواع قهوه کنیا، کلمبیا، اتیوپی و …

طراحی فانتزی جعبه قهوه

کمک گرفتن از رنگ‌های هیجان انگیز و طرح‌های فانتزی برای جلب توجه مشتری و مخاطب

ظرف فلزی قهوه

جایگزین کردن ظرف‌های فلزی به جای پلاستیکی دارای قابلیت بازیافت

ظرف شیشه‌ای و مقوایی قهوه

انتخاب ظرف‌های مختلف مقوایی و شیشه‌ای برای بسته‌بندی قهوه

ظرف شیشه‌ای قابل بازیافت قهوه

طرح‌های مختلف ظروف شیشه‌ای با قابلیت بازیافت

بسته بندی مینیمال قهوه

جعبه‌های مقوایی مینیمالیست برای بسته‌بندی و عرضه قهوه

پاکت فروش عمده قهوه

انواع مختلف پاکت با طراحی‌های متنوع برای فروش قهوه عمده

بسته بندی خاص قهوه

جعبه‌های مقوایی با طراحی منحصر بفرد و خاص

بسته بندی خلاقانه قهوه

بسته بندی خلاقانه قهوه با اشاره به کافئین موجود به کمک طرح روی جعبه

بسته بندی مناسبتی قهوه

استفاده از مناسبت‌های مختلف برای پکیجینگ قهوه

تنوع در بسته بندی کافی

تنوع بالای بسته‌بندی قهوه برای وزن‌های مختلف

لیوان قهوه با درپوش

مدل‌های مختلف برای لیوان‌های قهوه با درپوش

گیره بسته بندی قهوه

گیره برای باز و بسته کردن پاکت و تعبیه سوراخ جهت خروج دی اکسید کربن موجود بعد از رست قهوه

طرح حیوانات در بسته بندی قهوه

طرح‌های فانتزی و حیوانات برای جعبه قهوه

دانلود نسخه پی دی افچاپ صفحه
در حال ارسال
نظرات کاربر
2.5 (2 رای)

دیدگاه‌ها

3 بهمن 1401 - 08:49
عابد آزادی

سلام.مطالب بسیار جالبی درباره بسته بندی قهوه داشتید.
به جز یک مطلب.ایجاد سوراخ روی بسته بندی برای برای خروج دی اکسید کربن درست نیست.
توی اون قسمت قفل هوا یا سوپاپ استفاده میشه که با فشار هوا گاز خارج میشه ولی با همون فشار لایه جلوگیری کننده به عقب بر میگرده و مانع ورود هوا به داخل بسته بندی میشه و از اکسید شدن قهوه جلوگیری می‌کند.ضمنا عطر و طعم قهوه از بین نمیره و ماندگاری قهوه بیشتر از قبل میشه.سوپاپ باعث دیگه شدن قهوه میشه.
اگر نیاز به اطلاعات یا خرید سوپاپ و دستگاه نصب سوپاپ داشتید در خدمتم
09106755934
آزادی
ممنون از سایت خوبتون

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.