بهترین قهوه عربیکا برای کدام کشور است
در حال ارسال

قهوه یکی از نوشیدنی‌های معروف و پرطرفدار در سراسر جهان است و زمانی که از دانه‌های خوش عطر و طعم عربیکا تهیه شده باشد، بی‌نظیر خواهد بود. کشورهای مختلفی در زمینه کشت و تولید قهوه فعالیت می‌کنند؛ اما به نظر شما بهترین قهوه عربیکا از خاک کدام کشور به وجود می‌آید؟ علت اینکه قهوه عربیکا لقب بهترین را به دست آورد لازم است از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟ با ما همراه باشید تا این بار برای خرید بهترین قهوه دنیا شما را راهنمایی کنیم.

قهوه عربیکا چیست؟

به چه نوع قهوه‌ای عربیکا میگویند؟

قهوه عربیکا چیست؟

همانطور که از نام قهوه عربیکا مشخص است، زادگاه آن به کشورهای عربی بر می‌گردد.  نخستین درختان قهوه عربیکا در مناطق کوهستانی گواتمالا، سودان، اتیوپی و یمن رشد می‌کردند. گیاهان قهوه عربیکا درختچه‌های همیشه سبز هستند که در مناطق مختلف جهان رشد می‌کنند. درختانی که در ارتفاعات بالا رشد می‌کنند از نظر کیفیت و مرغوبیت بالاتری دارند.

بهترین قهوه عربیکا از درختچه‌هایی که در ارتفاعات اتیوپی نسبت به سایر مکان‌ها نوسانات دمای کمتری دارد به دست می‌آید؛ اما در سراسر جهان قهوه‌های عربیکا باکیفیت هم کشت می‌شوند. برای رشد درخت‌های قهوه عربیکا به حدود هزار تا 2 هزار متر ارتفاع از سطح دریا  نیاز داریم چون این گونه قهوه نسبت به سایر قهوه‌های دیگر حساسیت بالایی نسبت به شرایط آب و هوایی و آفات دارد. پس به نظر می‌رسد جواب سوال بهترین قهوه عربیکا برای کدام کشور است؟ تا حدودی برای شما مشخص شده است.

ویژگی های قهوه عربیکا

قهوه عربیکا چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های قهوه عربیکا

در سراسر جهان بیش از ۷۵ نوع قهوه وجود دارد که تقریبا ۷۰ درصد از انواع قهوه های موجود را نوع عربیکا تشکیل می‌دهد. قیمت قهوه عربیکا  در مقایسه با سایر قهوه‌ها به خاطر مشکلاتی که در طول کشت و نگهداری دارد بالاتر است. درخت قهوه عربیکا اولین گونه‌ از درختچه‌های قهوه است که در سراسر جهان شناسایی و مورد کشت قرار می‌گرفت و به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد مورد توجه واقع می‌شود.

خواص قهوه عربیکا نظیر عطر و طعم سبب شده تا در مقایسه با انواع دیگر توجه مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کند. در ادامه با مزایا و عوارض قهوه عربیکا آشنا می‌شویم. مطالعه این بخش و بررسی دقیق آن به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای مشتریان خود در نظر بگیرید و با پذیرایی آنها به کمک یک قهوه خوش عطر و بو امتیاز بالایی را برای مراجعه‌های بعدی به دست آورید.

مشخصات ظاهری قهوه عربیکا

شکل ظاهری قهوه عربیکا

مشخصات ظاهری قهوه عربیکا

دانه‌های قهوه عربیکا و سایر قهوه‌ها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند که از جمله مشخصات ظاهری دانه‌های قهوه عربیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فرم بیضی در مقایسه با سایر قهوه‌ها
  2. فرم ظاهری صاف و تخت در دانه‌ها
  3. انحنای خط وسط لوبیاهای قهوه عربیکا
مزایای قهوه عربیکا

مزایا و ویژگی‌های مثبت قهوه عربیکا

مزایای قهوه عربیکا

  • ترشی کمتر
  • طعم فوق العاده عالی و بی‌نظیر
  • دارای میزان کافئین کمتر نسبت به انواع قهوه روبوستا
  • حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان جهت پیشگیری از سرطان
  • برخورداری از مزایای ضد میکروبی
  • پیشگیری از پارکینسون، آلزایمر و بیماری‌های اختلال حافظه
  • افزایش تولید هورمون اندورفین در بدن
  • کاهش وزن و لاغری به خاطر دارا بودن کافئین
  • تقویت استخوان‌ها و ناخن به علت وجود پتاسیم

معایب و عوارض قهوه عربیکا

  • قیمت بالا نسبت به سایر دانه‌های قهوه
  • آسیب پذیری بالا در مقابل آفات
  • برخورداری از میزان قند و چربی بیشتر در مقایسه با روبوستا
  • اسیدیته پایین نسبت به سایر دانه‌های قهوه
روش پرورش درخت عربیکا

پرورش درخت قهوه عربیکا

روش پرورش درخت عربیکا

بیشترین ارتفاع درختچه‌های همیشه سبز عربیکا به ۴۰ فوت می‌رسد. گیاه درخت عربیکا سیستم انشعاب باز دارد که در این سیستم برگ‌ها به حالت یکنواخت و با رنگ‌های سبز براق رشد می‌کنند. هر درختچه قهوه عربیکا به صورت خوشه‌ای تقسیم می‌شود که تعداد این خوشه‌ها به ۱۰ عدد می‌رسد. درختچه قهوه عربیکا در مقایسه با درختچه‌های دیگر قهوه‌ها  همواره در حال گرد افشانی است.

رشد دانه های قهوه

از نظر اندازه دانه قهوه عربیکا کمی بزرگتر از سایر قهوه‌ها است. اگرچه قهوه عربیکا در ابتدا به صورت منحصر به فرد در اتیوپی تولید میشد؛ اما این قهوه امروزه در سایر کشورها هم کشت و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

تفاوت گیاه قهوه روبوستا و عربیکا

تفاوت گیاه قهوه روبوستا و عربیکا

گیاه قهوه روبوستا و عربیکا طیف وسیعی دارند و به همین علت هر یک از آنها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار  هستند. در حالت کلی انواع درختچه‌های روبوستا نسبت به عربیکا ایمنی بالاتری در مقابل بیماری‌ها و آفات دارند و در نتیجه می‌توانند بازدهی بیشتری را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

رشد گیاهان قهوه روبوستا در ارتفاع کم انجام می‌شود که در صورت کشت قهوه عربیکا در این منطقه ممکن است بیماری‌ها، قارچ‌ها و آفات باعث از بین رفتن آنها شوند. از نظر ظاهری گیاه روبوستا تنه تنومندتری در مقایسه با گیاه عربیکا دارد و ارتفاع آن حدود دو برابر بیشتر است.

برترین کشورهای تولید قهوه عربیکا

قهوه عربیکا با در نظر گرفتن محل رشد، شرایط اقلیمی، اجتماعی، ارتفاع از سطح دریا و … از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌شود به طوری که علاوه بر طرز تهیه قهوه عربیکا، انتخاب کشور مناسب تولید کننده این قهوه در کیفیتی که در اختیار مشتریان خود  قرار می‌دهید، تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه بهترین قهوه عربیکا را برای شما معرفی می‌کنیم.

کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای فعال در تجارت قهوه است که به تنهایی می‌تواند ۱۵ درصد نیازهای قهوه جهان را تامین کند.  بیشترین مقدار قهوه‌های تولید شده در این کشور نوع عربیکا با کیفیت بسیار بالاست که در سراسر جهان زبانزد خاص و عام هستند. قهوه‌های تولید شده در کلمبیا با توجه به کیفیت‌های مختلف در سه دسته بندی سوپرمو، اکسترا و اکسلسو طبقه بندی می‌شوند. سوپر بهترین قهوه عربیکا کلمبیا است که با بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی موجود در دنیا به دست می‌آید. این نوع قهوه دارای رایحه بسیار غنی و طعم مخملی است که از آن برای اسپرسوهای خالص استفاده می‌شود.

گواتمالا

یکی از کشورهای تولیدکننده قهوه که به خاطر کیفیت بالای محصولات خود شهرت جهانی به دست آورده است، گواتمالا نام دارد. درختچه‌های قهوه در این کشور در مناطق کوهستانی رشد می‌کنند و در نتیجه طعم ترش و تندی دارند. بهترین قهوه عربیکا گواتمالا “Antigua Volcanic” نام دارد که از رایحه قوی با طعم سنگین و پیچیده برخوردار است.

کاستاریکا

قهوه‌ای که در کشور کاستاریکا کشت می‌شود طعم کلاسیک دارد و نحوه فرآوری آن به صورت مرطوب است. بهترین قهوه عربیکا در کاستاریکا دانه‌هایی هستند که در خاک‌های آتشفشانی آن رشد می‌کنند زیرا دارای طعم منحصر به فرد و گردویی هستند.

شبه جزیره عربستان

اگر علاقه زیادی به این دانه‌های دوست داشتنی دارید بدون شک با عبارت ” موکای عربی”  آشنا هستید. بهترین قهوه عربیکا شبه جزیره عربستان در کوه‌های یمن کشت می‌شود که در سراسر دنیا از جمله بهترین‌ها به شمار می‌آید. از نظر عطر و طعم دانه های قهوه کشت شده در این منطقه دارای نت‌های ملایم شراب و طعم شکلاتی هستند. قیمت قهوه عربیکا شبه جزیره بالاست زیرا این محصول به صورت محدود تولید می‌شود و حتی کشور عربستان اجازه صادرات آن را ندارد.

اتیوپی

امکان ندارد به دنبال بهترین قهوه عربیکا باشیم و نام کشور اتیوپی به گوش ما نخورده باشد. بهترین نوع قهوه عربیکا در ارتفاعات شرق این کشور رشد می‌کنند که دارای طعم گس و شراب مانند هستند. قهوه عربیکا اتیوپی بهترین گزینه برای تهیه اسپرسو خالص است.

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

در ادامه به صورت خلاصه تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • روبوستا در مقایسه با عربیکا از طعم تلخ‌تری برخوردار است.
  • انواع قهوه عربیکا با در نظر گرفتن طیف گسترده طعم‌های مختلفی دارد که می‌توان به طعم شیرین، ترش و میوه‌ای آن اشاره کرد.
  • درختچه‌های قهوه عربیکا در ارتفاع بالاتری رشد می‌کنند و نسبت به بیماری‌های گیاهی و آفات حساس هستند و در نتیجه بازدهی کمتری نسبت به درختچه‌های قهوه روبوستا دارند.
  • از نظر قیمت روبوستا نسبت به عربیکا ارزانتر است.
  • میزان کافئین موجود در دانه‌های قهوه روبوستا بیشتر است.
  • عربیکا از چربی و قند بالاتری برخوردار است.
  • اگر علاقه‌مند به خامه بالا در تهیه اسپرسو هستید روبوستا می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

و در انتها…

ما در فروشگاه رست مرکز تنوع بالایی از بهترین قهوه عربیکا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم تا آ‌ن‌ها با در نظر گرفتن میزان نیاز و نوع مورد نظر سفارش خود را ثبت کنند. مطمئن باشید تنها یک بار بعد از خرید از این فروشگاه کیفیت بالای قهوه ارائه شده برای مشتریان سبب می‌شود تا آنها کافی شاپ یا رستوران شما را به عنوان بهترین مقصد برای نوشیدن قهوه در ذهن خود ثبت کنند.

دانلود نسخه پی دی افچاپ صفحه
در حال ارسال
نظرات کاربر
3 (2 رای)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.