راهنمای شغل قهوه فروشی
امتیازات نظرات 0 (0 امتیاز)

شغل قهوه فروشی یکی از شغل‌های هیجان انگیز و جذاب دنیاست. تصور کنید هر روز از خواب بیدار شوید و به فروشگاه خود سر بزنید؛ اما این فروشگاه با هر فروشگاه دیگری متفاوت است. با وارد شدن به داخل این محیط بوی دلپذیر قهوه به شما خوش آمد میگوید تا یک روز جدید در کسب‌و‌کار خود را آغاز کنید. اگر شما هم با این موضوع موافق هستید و تصمیم به راه اندازی فروشگاه قهوه دارید، با مادر این آموزش از مجموعه آموزش کسب و کار فروش قهوه همراه باشید تا با چم و خم شغل قهوه فروشی آشنا شوید.

محتوا پنهان

معرفی شغل قهوه فروشی

اگر جزو طرفداران قهوه هستید بدون شک در طول ماه یا هفته چندین بار به قهوه فروشی محله یا قهوه فروشی‌های اینترنتی مراجعه می‌کنید. شغل قهوه فروشی هم مانند سایر شغل‌ها نیازمند اطلاعات کافی در این زمینه است تا فروشنده بتواند به سوالات مشتریان خود پاسخ دهد. به طور مثال ممکن است در طول روز چندین مشتری به فروشگاه شما مراجعه کند و اطلاعاتی در خصوص عطر، طعم، اسیدی، تلخی و … قهوه مورد نظر خود بپرسد.

افرادی که در شغل قهوه فروشی فعالیت دارند لازم است با انواع قهوه‌های مناطق مختلف آشنا باشند و بتوانند ویژگی هر یک را به مشتریان خود توضیح دهند. به عنوان مثال اگر مشتری از شما قهوه‌ای با طعم شکلات بخواهد باید نوع قهوه مورد نظر او را تشخیص دهید و قهوه‌ای مثل قهوه اندونزی به اون پیشنهاد دهید. در کنار تمام جذابیت‌هایی که این شغل دارد راه اندازی فروشگاه قهوه به آن آسانی که از دور به نظر می‌رسد، نیست. در ادامه بیشتر با تخصص‌های لازم برای این شغل آشنا می‌شویم.

یک قهوه فروشی بزرگ در شهر تهران

تخصص‌های مورد نیاز شغل فروش قهوه

اگر دوست دارید در شغل قهوه فروشی موفق شوید لازم است تخصص‌هایی را در این زمینه به دست آورید. مطمئن باشید کسب تخصص در این زمینه باعث فروش بیشتر و در نتیجه سودآوری بالا خواهد بود.

رابطه صمیمی مشتری و فروشنده

شما قرار است با مشتریان خود که قصد خرید قهوه به صورت عمده یا خرده دارند رو به رو شوید. به همین دلیل یادگیری تکنیک‌های فروش در افزایش میزان سودآوری تاثیرگذار خواهند بود. درآمد شغل قهوه فروشی در بیشتر مواقع با فروشندگانی که در فروشگاه خود به کار گرفته‌اید مرتبط است. در تخصص فروشندگی ایجاد ارتباط، یکی از رازهای موفقیت است. برای برقراری ارتباط می‌توانید با مشتری خود تعامل اجتماعی برقرار و در رابطه با موضوعات مختلف صحبت کنید.

چندین انتخاب برای آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال بارها پیش می‌آید که مشتری قصد خرید قهوه عربیکا با کافئین پایین و رایحه گلی دارد. در این صورت شما می‌توانید با معرفی انواع مختلف قهوه کمک کنید تا در کنار اینکه قهوه مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند با خرید از انواع مختلف دیگر سود بالایی را هم برای شما ایجاد کند.

رابطه صمیمی مشتری و فروشنده در فروش قهوه

اول بچشید بعد بخرید

شغل قهوه فروشی دقیقا با عطر و مزه محصولات ارتباط دارد. شما می‌توانید با کمک تکنیک‌های مختلف به مشتریان خود کمک کنید تا محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. استفاده از دستگاه‌های اسپرسو ساز کوچک در بخشی از فروشگاه قهوه فروشی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با دم کردن یک فنجان قهوه برای مشتری خود، او را با رایحه محصول مورد نظر آشنا کنید. برای این کار لازم نیست از دستگاه‌های حرفه‌ای و گران قیمت استفاده کنید، دستگاه‌های کوچک با ابعاد خانگی هم نتیجه خوبی را به همراه خواهند داشت. هزینه راه اندازی قهوه فروشی در مقایسه با سایر شغل‌ها چندان بالا نیست پس بهتر است مجموعه خود را از هر نظر کامل کنید تا به مقصد نهایی خرید مشتریان تبدیل شوید.

آگاهی با دنیای وسیع قهوه‌ها

اطلاعات خود را بالا ببرید تا سوالات مشتریان خود را بدون جواب نگذارید. آگاهی نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های قهوه‌های مختلف سبب می‌شود تا با در نظر گرفتن سلیقۀ مشتری راهنمای مناسبی برای او باشید. در کنار معرفی قهوه مورد نظر مشتری سایر مواردی را هم که ممکن است با سلیقه او هماهنگ باشد مورد معرفی قرار دهید. با استفاده از این تکنیک مشتری با محصولات بیشتری آشنا می‌شود و ممکن است در خریدهای بعدی این موارد را درخواست کند.

تخصص در بازاریابی و تبلیغات

زمانی که در حال برآورد سرمایه اولیه قهوه فروشی هستید، بخشی را برای بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهید. بدون شک در بین رقبای شما از آن دسته که از تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات به نحوه درست استفاده می‌کنند، در طول مدت کوتاه می‌توانند سود بیشتری به دست آورند. عصر تکنولوژی راه‌های ارزان و راحتی را برای شما فراهم کرده تنها کافی است با متخصصین این امر مشورت کنید تا در کنار صرف هزینه کم به نتیجه دلخواه برسید. استفاده از روش‌های مختلف مانند راه اندازی وب سایت، تبلیغات پیامکی یا ارسال ایمیل مواردی هستند که شغل قهوه فروشی را با فروش بیشتر روبرو می‌کنند.

اگر در ابتدای مسیر راه اندازی فروشگاه قهوه هستید، بهتر است به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید. سپس با مشخص کردن بودجه تبلیغات و بازاریابی خود از تجربه و مهارت او بهره مند شوید.

فروشگاه اینترنتی قهوه

خرید راحت با چند کلیک

اگر به دنبال واقعیت هستید لازم است با این موضوع روبرو شوید که دیگر راه اندازی فروشگاه قهوه ممکن است به اندازه مدت‌ها قبل رونق نداشته باشد. علت این موضوع کاملا مشخص است چون افراد ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به فروشگاه‌های مختلف خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. پس سعی کنید مقالات زیادی را در این رابطه مطالعه کنید و این امکان را به مشتریان خود بدهید تا به راحتی محصول دلخواه خود را تنها با چند کلیک ساده خریداری کنند.

فراموش نکنید که استفاده از امکانات مختلف در فروشگاه اینترنتی به رضایتمندی بیشتر مشتریان منجر می‌شود. به عنوان مثال سعی کنید قهوه‌های مختلف را در وزن های متفاوت ارائه دهید تا مشتریان با در نظر گرفتن میزان نیاز سفارش خود را ثبت کنند.

هزینه‌های راه اندازی قهوه فروشی

هزینه راه اندازی قهوه فروشی به عوامل مختلفی ارتباط دارد. مطمئن باشید به هرمیزان که مغازه شما از متراژ بالاتری برخوردار باشد لازم است هزینه بیشتری را برای آن صرف کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع کار مغازه‌های متراژ پایین را انتخاب کنید تا هزینه کمتری بابت دکوراسیون، اجاره و … پرداخت کنید.

یکی از مراجع معتبر برای پیدا کردن مغازه برای خرید یا اجاره، وب سایت دیوار است.

هزینه دکوراسیون فروشگاه

دکوراسیون مربوط به شغل قهوه فروشی نسبت به سایر کسب‌وکار ها متفاوت است پس باید شما در ابتدا هزینه‌ای را بابت دکوراسیون در نظر بگیرید. در دکوراسیون این صنف لازم است ارتباط مناسبی بین محصولات و طراحی وجود داشته باشد. سعی کنید از طراحی کمک بگیرید که بتواند این ارتباط را به بهترین نحو به نمایش بگذارد. در اغلب موارد دکوراسیون فروشگاه قهوه از رنگ‌های قهوه‌ای، کرمی، شیری و نسکافه‌ای تشکیل می‌شود تا تداعی کننده محصولات قهوه باشد.

خرید تجهیزات قهوه فروشی

از جمله موارد مهم و ضروری در راه اندازی فروشگاه قهوه تهیه تجهیزات لازم است که توجه به این مورد سبب افزایش سرعت در جذب مشتری و ارائه خدمات می‌شود. در ادامه لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای شغل قهوه فروشی را ارائه کرده‌ایم که عبارتند از:

  • آسیاب قهوه
  • دستگاه اسپرسوساز
  • سیلو قهوه
  • یخ خردکن
  • یخچال
  • انواع قهوه با در نظر گرفتن ذائقه مشتریان
  • گل خامه زن دستی
  • دستگاه یخساز صنعتی
  • قهوه جوش
  • لوازم سرو مانند قاشق فنجان شیر و شکلات
  • ترازوی دیجیتال

در ادامه به بررسی موارد مهم این لیست می‌پردازیم تا با در نظر گرفتن ویژگی هر یک بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

چند نمونه از انواع آسیاب قهوه

دستگاه آسیاب قهوه

دستگاه آسیاب قهوه یکی از تجهیزات مهم و ضروری در شغل قهوه فروشی است چون به کمک این دستگاه شما می‌توانید عطر بیشتری از دانه‌های قهوه بگیرید. حتما اطلاع دارید که قهوه اگر مدت زمان طولانی به صورت پودری نگهداری شود، رایحه و عطر اولیه خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل نگهداری دانه‌های قهوه به جای حالت پودری توصیه می‌شود. برای اینکه بتوانید رضایت بیشتری از مشتریان خود به دست آورید توصیه می‌کنیم خرید عمده دانه قهوه با تنوع بالا را در دستور کار خود قرار دهید. با مراجعه مشتریان و درخواست آن‌ها شما می توانید میزان سفارش مشتری را توسط دستگاه آسیاب قهوه به حالت پودری در آورید.

در حالت کلی آسیاب‌های قهوه به دو دسته آسیاب دنده‌ای و تیغه‌ای تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایبی دارند. آسیاب‌های تیغه‌ای از یک تیغه بسیار تیز تشکیل می‌شوند که چرخیدن آن باعث خرد شدن دانه‌های قهوه می‌شود. انواع آسیاب‌های تیغه‌ای به خاطر ساختار ساده خود از قیمت کمتری نسبت به آسیاب‌های دندانه برخوردار هستند. دو نوع آسیاب تیغه‌ای در بازار وجود دارد که به دسته بندی برقی و دستی تقسیم می‌شوند.

اگر در ابتدای مسیر شغل قهوه فروشی هستید، آسیاب تیغه‌ای به خاطر نحوه کارکرد آسان و قیمت پایین انتخاب مناسبی است؛ اما توجه داشته باشید که اصطکاک تیغه و گرم شدن آن ممکن است طعم قهوه را تغییر دهد.

مورد بعدی آسیاب چرخ دنده است که از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به طول عمر بالای دستگاه اشاره کرد. این دستگاه‌ به صورت اتومات کار می‌کند این مورد دلیل افزایش قیمت آن نسبت به انواع آسیاب‌های تیغه‌ای می‌شود. از معایب این دستگاه تمیز کردن آن است چون چرخدنده‌های متنوع پیچیدگی زیادی را در ساختار آن به وجود آورده‌اند.

دستگاه اسپرسوساز

نحوه تهیه قهوه بعد از اختراع دستگاه اسپرسو ساز دچار تغییر و تحولات زیادی شد. این دستگاه در ابتدا به کمک شعله گاز قهوه مورد نظر را تهیه می‌کرد؛ اما پیشرفت تکنولوژی تنوع بالایی از دستگاه اسپرسو ساز را ارائه کرد. در حالت کلی می‌توان دستگاه اسپرسو ساز را به دو دسته برقی و گازی تقسیم بندی کرد.

اگر قصد راه اندازی فروشگاه قهوه را دارید پیشنهاد می‌کنیم با خرید یک دستگاه اسپرسو ساز برقی محصولات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. اگر در ابتدای مسیر هستید لازم نیست دستگاه‌های بسیار حرفه‌ای و گران قیمت را خریداری کنید. مطمئن باشید انواع دستگاه‌های اسپرسو ساز با قیمت مناسب گزینه خوبی برای خرید خواهند بود.

 

اگر قصد خرید قهوه اسپرسو را دارید این مطلب را مطالعه کنید:خرید عمده و جزئی قهوه اسپرسو

دستگاه‌های اسپرسو ساز با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، قیمت متفاوتی دارند. تنها کافی است دستگاهی را خریداری کنید که مجهز به سیستم تهیه قهوه و نازل بخار باشد. سعی کنید نحوه کار کردن با این دستگاه را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید بهترین قهوه را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. البته کیفیت قهوه مورد استفاده در این دستگاه روی نتیجه نهایی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

ظروف و وسایل بسته بندی قهوه و پذیرایی

انتخاب ظروف و وسایل بسته بندی قهوه به جذابیت بیشتر محصولات ارائه شده شما کمک می‌کنند. افرادی که در شغل قهوه فروشی فعالیت می‌کنند لازم است از یک گرافیست ماهر کمک بگیرند تا بسته بندی منحصر به فردی را برای آنها تهیه کند. اگر قرار است محصول خود را به صورت بیرون بر ارائه دهید لیوان‌های یکبار مصرف مناسب که از مواد اولیه مرغوب تهیه شده باشند به کسب امتیاز بالا از طرف مشتری کمک می‌کنند.

بسته بندی‌های قهوه رست مرکز جهت خرده فروشی قهوه

اگر تمایل دارید در مورد بسته بندی قهوه بیشتر بدانید پیشنهاد میشود مقاله بسته بندی قهوه را بخوانید. در این مقاله میتوانید تصاویری از بهترین بسته بندی‌های قهوه در جهان را ببینید.

از طرفی انتخاب ظروفی که در آن قرار است سفارشات مشتری خود را ارائه ‌دهید باید با در نظر گرفتن شغل و دکوراسیون فروشگاه شما انتخاب شوند. تنوع بالای انواع ظروف برای ارائه محصولات مختلف از جمله قهوه اسپرسو، موکا، ترک و … مواردی هستند که در هنگام خرید ظروف و وسایل باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید. به خوبی می‌دانیم که هزینه راه اندازی قهوه فروشی آنقدرها هم پایین نیست و انتخاب محصولات به صرفه در مدیریت بودجه به شما کمک می‌کنند.

جهت طراحی و انتخاب ظروف و وسایل بسته بندی قهوه و پذیرایی برندهای مطرح دنیا را الگوی خود قرار دهید تا متوجه شوید این برندها به چه اصولی در این مورد توجه دارند. به طور مثال اگر بسته بندی برند بزرگ استارباکس را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که از طرح‌های ساده برای این مورد استفاده می‌کنند.

ترازوی قهوه

شغل قهوه فروشی در کنار تخصص به دقت بالایی هم احتیاج دارد. یکی از مواردی که به بالا بردن دقت شما در هنگام تهیه قهوه کمک می‌کند، ترازوی قهوه است. در هنگام تهیۀ انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه باید اندازه مشخصی از قهوه با سایر موارد ترکیب شود. از آنجایی که میزان این تفاوت بسیار پایین است باید ترازوی قهوه از دقت بالایی برخوردار باشد. برخی از افراد هنگام تهیه قهوه از قاشق استفاده می‌کنند؛ اما مطمئن باشید استفاده از تجهیزات لازم و بالا بردن دقت در هنگام تولید قهوه در کیفیت نهایی آن تاثیر مستقیم دارد.

سیلوی قهوه

یکی از تجهیزاتی که در شغل قهوه فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیلوی قهوه است. سیلوهای قهوه جهت نگهداری دانه‌های انواع قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی طراحی سیلوی قهوه تاثیر مستقیمی در دکوراسیون مغازه شما خواهد داشت. تنوع بالایی برای سیلوی قهوه وجود دارد که شما با در نظر گرفتن دکوراسیون مغازه خود لازم است بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در کنار طراحی زیبا، سیلوی قهوه مزایایی را هم به همراه دارد. به عنوان مثال به کمک آن قهوه در شرایط بهینه نگهداری و از حمله حشرات و آفات محافظت می‌شود. سیلوهای فولادی بهترین انتخاب برای نگهداری قهوه هستند زیرا با هوادهی مناسب کیفیت اولیه دانه‌های ذخیره شده در آن حفظ می‌شود.

نوع متداول سیلوی نگهداری قهوه

دستگاه تصفیه آب

شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که علاوه بر خرید قهوه با کیفیت و توجه به روش‌های مختلف در فرآیند دم‌آوری آن همچنان طعم دلپذیری ندارد. ۹۸ درصد نوشیدنی‌های قهوه را آب تشکیل می‌دهد پس کیفیت بالای آب مورد استفاده در تهیه قهوه روی طعم نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود. یکی از تجهیزات بسیار مهم در راه اندازی فروشگاه قهوه خرید دستگاه تهویه آب است.

البته در نظر داشته باشید که دستگاه تصفیه آب علاوه بر اینکه باعث بهتر شدن نتیجه نهایی در نوشیدنی قهوه شما خواهد شد از رسوب گیری دستگاه‌ها هم جلوگیری می‌کند.

هزینه تبلیغات و بازاریابی در فروش قهوه

اگر به فکر راه اندازی شغل قهوه فروشی هستید لازم است بودجه‌ای را به عنوان هزینه تبلیغات و بازاریابی در فروش اختصاص دهید. برخلاف گذشته که روش‌های تبلیغاتی محدود و پرهزینه بودند امروزه روش‌های جدید با تاثیر بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مثال در گذشته لازم بود هزینه‌های میلیاردی برای تبلیغات تلویزیونی اختصاص دهید؛ اما بهره مندی از روش‌های جدید هزینه کمی را به کسب و کارها تحمیل می‌کند.

به طور مثال راه اندازی فروشگاه قهوه در اینترنت و کمک گرفتن از روش‌های تبلیغات اینترنتی به فروش بیشتر شما کمک می‌کند. در این مرحله استفاده از انواع محتواهای پربازدید کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری به وب سایت شما سر بزنند و در نتیجه با فروش بیشتر سود بالایی را کسب کنید.

درآمد شغل قهوه فروشی اگر با تکنیک‌های درستی انجام شود مناسب است. آنچه که در این شغل لازم است شما به عنوان هدف اصلی در برنامه ریزی خود قرار دهید مطرح کردن نام برند و فروشگاه خود است. پس تاثیر تبلیغات و بازاریابی در فروش قهوه را فراموش نکنید.

استعلامات، مدارک و مجوزهای مورد نیاز قهوه فروشی

در ادامه استعلامات و مدارک مورد نیاز برای شغل قهوه فروشی را معرفی می‌کنیم تا شما با استفاده از این موارد به راحتی بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

استعلام دارایی

در ابتدا برای اخذ شماره پرونده از سازمان مالیات لازم است کد اقتصادی خود را در سامانه Tax.gov.ir به صورت پیش نویس به اتحادیه ارسال کنید. ارسال این استعلام به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

استعلام بهداشت

افرادی که به عنوان فروشنده، باریستا یا سایر کارکنان در شغل قهوه فروشی فعالیت دارند، لازم است با مراجعه به اداره بهداشت کارت مورد نظر را دریافت کنند. برای استعلام بهداشت باید به پست و مراجعه به کارشناس واحد صنفی اقدام شود.

فرمت کلی کارت بهداشت برای فروشندگی قهوه

اخذ کارت تندرستی

برای کسب کارت تندرستی ابتدا باید افراد در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی که سازمان بهداشت برگزار می‌کنند شرکت و در آزمون مربوطه نمره قبولی را به دست آورد.

علاوه بر مواردی که اشاره کردیم واریز مبالغ با مقادیر متفاوت به حساب‌های شورای اصناف کشور لازم و ضروری است. همچنین برای راه اندازی فروشگاه قهوه باید ثبت نام تابلو و کسب تاییدیه لازم را انجام دهید. برای مراجعه به سازمان‌های مختلف جهت اخذ مدارک و تاییدیه‌های لازم موارد زیر را به همراه داشته باشید:

  • کپی کارت ملی
  • عکس 3*4 با زمینه سفید
  • کپی کارت پایان خدمت یا معافیت
  • کپی اجاره نامه یا سند
  • ارائه تعهد نامه محضری به صورت دستی یا بنگاهی

توجه داشته باشید که بعد از ارائه مدارک تنها سه ماه زمان دارید تا پرونده خود را کامل کنید در غیر این صورت درخواست آن ابطال می‌شود.

بهترین مکان برای قهوه فروشی

محیط و مکان مورد نظر برای راه اندازی فروشگاه قهوه تاثیر مستقیمی در موفقیت آن دارد. انتخاب محلی که رفت‌وآمد در آن زیاد است مکان خوبی برای شغل قهوه فروشی است از جمله این موارد می‌توان به مکان‌هایی مانند دانشگاه‌ها، ادارات، مکان‌های تجاری یا پاساژ اشاره کرد. البته باید به این موضوع دقت کنید که هزینه لازم برای اجاره این مغازه چقدر است و آیا می‌توانید از عهده هزینه‌های آن بر بیایید؟ هر چقدر میزان کرایه کمتر باشد در نتیجه سود بالایی به دست می‌آورید.

انتخاب نام مناسب برای فروشگاه

هنگامی که در یک مسیر در حال رانندگی یا پیاده روی هستید بدون شک اسم مغازه‌های مختلف توجه شما را به خود جلب می‌کنند. به همین دلیل اگر دوست دارید مورد توجه مخاطبان مختلف قرار بگیری لازم است نام مناسبی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید. در هنگام انتخاب نام مناسب توجه کنید که این اسم با شغل قهوه فروشی هماهنگ باشد.

طراحی منوی فروشگاه قهوه

اگرچه ممکن است هزینه راه اندازی قهوه فروشی برای افرادی که به تازگی وارد این صنعت می‌شوند، بالا باشد؛ اما توجه به نکات ریز تاثیر مستقیمی در کسب امتیاز از طرف مخاطبان دارد. به همین علت لازم است به جزئیات در کار خود توجه بالایی داشته باشید. طراحی منوی زیبا که در کنار محصولات تخصصی حس خوبی را به مشتری انتقال دهد اهمیت بالایی در شغل قهوه فروشی دارد. از رنگ‌های متفاوت و جذاب در منوی خود استفاده کنید تا تاثیر روانی خوبی روی مشتری به وجود آورید.

درآمد قهوه فروشی و سود آن

شغل قهوه فروشی یکی از شغل‌های پردرآمد در ایران است به شرطی که بایدها و نبایدهای آن به درستی انجام شود. مهم نیست به دنبال راه اندازی قهوه فروشی به صورت اینترنتی یا حضوری هستید، در هر صورت کسب تجربه از افراد با سابقه در این صنعت به شما کمک می‌کند تا با هزینه کم به موفقیت بیشتری دست یابید. به طور مثال انتخاب مکان مناسب برای تاسیس فروشگاه یا خرید مواد اولیه مرغوب، عواملی هستند که در دراز مدت سود بالایی را نصیب شما خواهند کرد.

قبل از راه اندازی قهوه فروشی به نکاتی که در این مقاله اشاره کرده‌ایم توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا این موارد می‌توانند شما را در مسیر موفقیت راهنمایی کند.

قیمت گذاری قهوه

عوامل مختلفی در قیمت گذاری قهوه اثرگذار هستند. اگر برای تعیین قیمت قهوه فله‌ای لازم است استراتژی‌های مختلفی را در نظر بگیرید به این نکته توجه کنید که دانه‌های قهوه با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. یکی از مواردی که در قیمت قهوه تاثیرگذار است نوع آن یعنی عربیکا یا روبوستا است. به طور مثال انواع قهوه‌های عربیکا در مقایسه با نوع روبوستا قیمت بالاتری دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نژادهای قهوه و خرید آنها، صفحات خرید عمده قهوه عربیکا و خرید عمده قهوه روبوستا را مطالعه نمایید.

علاوه بر این مورد اگر قصد تهیه و فروش انواع نوشیدنی‌های قهوه را دارید به این نکته توجه داشته باشید که مواد افزودنی به این نوشیدنی تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن خواهد داشت. هرگز به این موضوع فکر نکنید که از مواد اولیه بی‌کیفیت برای تهیه محصولات استفاده کنید زیرا باعث از دست رفتن مشتریان شما در دراز مدت خواهد شد.

روش‌های افزایش درآمد از فروش قهوه

راز و رمز های زیادی پشت فروش محصولات مختلف در فروشگاه‌ها وجود دارد که این موارد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا سود بالایی به دست آورند. به نظر شما در شغل قهوه فروشی چه تکنیکی باعث کسب سود بیشتر می‌شود؟ یکی از جواب‌های مشخص افزایش تعداد مشتریان ثابت است. برای افزایش تعداد مشتریان خود سعی کنید تعامل مناسبی با آن‌ها داشته باشید. در کنار برخورد محترمانه ایجاد صمیمیت بین مشتری و فروشنده به مراجعه مجدد او کمک می‌کند. تجربه نشان داده اگر بتوانید مشتریانِ گذری خود را به مشتریان ثابت تبدیل کنید درآمد شما بیش از دو برابر خواهد شد.

البته موارد زیادی وجود دارند که قبل از راه اندازی فروشگاه قهوه کمک می‌کند تا از همان ابتدا سود بالایی را کسب کنید. به طور مثال احساس خوبی با مشتریان خود برقرار کنید استفاده از تکنیک‌های فروشندگی در این مرحله کمک می‌کند تا مشتری به استفاده از امکانات فروشگاه شما جلب شود. یا با کسب اطلاعات کامل در زمینه‌های مختلف شغلی خود به تمام سوالات مشتریان خود جواب دهید تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهند. در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

طراحی وب سایت فروش قهوه

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند بدون شک از مزایای آن باخبر هستید. راه اندازی فروشگاه قهوه در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی و حضوری هزینه کمتری دارد و در مقابل شما با تبلیغات و بازاریابی درست مخاطبان بیشتری خواهید داشت. به همان میزان که دکوراسیون و طراحی یک مغازه می‌تواند حس مثبتی در مشتری ایجاد کند، طراحی وب سایت فروشگاهی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از افرادی که در این زمینه خبره هستند کمک بگیرید.

سعی کنید تنوع بالایی را در وب سایت خود داشته باشید. به عنوان مثال در کنار ارائه انواع قهوه یا تجهیزات مورد نیاز امکان انتخاب وزن توسط مشتری را هم فراهم کنید. مطمئن باشید این موارد به فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود بالا کمک خواهند کرد.

فروش قهوه در شبکه‌های اجتماعی

اگر تامین سرمایه اولیه قهوه فروشی برای شما دشوار است از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. برای پی بردن به اهمیت این موضوع زندگی شخصی خودمان را در طول روز بررسی کنیم. اغلب افراد در طول روز زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. این موضوع را می‌توان فرصتی برای تبدیل به افزایش سودآوری دانست. راه اندازی پیج اینستاگرام باعث می‌شود تعداد افراد بیشتری با محصولات شما و خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا شوند و در نتیجه با ثبت سفارش به بالا بردن درآمدتان کمک کنند.

برای مثال میتوانید صفحه اینستاگرام رست مرکز را بررسی نمایید.

صفحه اینستاگرام رست مرکز

صفحه اینستاگرام فروشگاه قهوه رست مرکز

روشهای متنوعی برای افزایش درآمد شغل قهوه فروشی وجود دارد به شرطی که شما آگاهانه از هر یک استفاده کنید و برنامه‌ریزی مناسبی برای طی کردن این مسیر داشته باشید.

فروش واسطه‎‌ای قهوه

فروش واسطه‌ای را انتخاب کنید تا درآمد شما افزایش پیدا کند. کارهای خود را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید. مثلا اگر شغل قهوه فروشی را در نظر بگیریم، در این صورت شما می‌توانید افرادی که به صورت عمده از شما خریداری می‌کنند را به چشم یک فرصت ببینید. این افراد را می‌توان واسطه معرفی کرد زیرا با خرید از مجموعه شما و استفاده از آن جهت فروش در فروشگاه کوچکتر یا تولید انواع نوشیدنی سود خوبی را نصیبتان می‌کنند.

اصطلاحات رایج در قهوه فروشی

نوشیدن قهوه یکی از هیجاناتی است که نوجوانان و جوانان به آن علاقه شدیدی دارند و به همین دلیل شغل قهوه فروشی به یکی از شغل‌های محبوب جوانان تبدیل شده است. برای فعالیت یا استفاده از امکانات این صنف لازم است با اصطلاحات آن آشنا شوید این اصطلاحات را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم.

قهوه ترک

پودر قهوه به کمک آسیاب‌ها به صورت بسیار نرم و پودری در می‌آید. باریستا از این قهوه به مقدار لازم در وسیله به نام جزوه با آب یا شیر ترکیب و یکی از لذیذترین نوشیدنی‌های قهوه را برای شما آماده می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه خرید قهوه ترک را مطالعه نمایید.

 قهوه فرانسه

قهوه فرانسه با دانه‌های درشت‌تر نسبت به قهوه ترک تهیه می‌شود و هنگام عصاره گیری در داخل دستگاه از فیلترهای کاغذی عبور می‌کند.

توضیحات بیشتر در این مورد را در صفحه خرید قهوه فرانسه بخوانید.

اسپرسو

مرز بین قهوه فرانسه و قهوه ترک اسپرسو نام دارد. از دستگاه‌های مختلفی می‌توان برای تهیه این نوشیدنی استفاده کرد. همچنین اسپرسو به عنوان پایه اصلی قهوه‌های مختلف مانند کاپوچینو، آمریکانو، موکا و … استفاده می‌شود.

اصطلاحات قهوه در کافی شاپ ها و قهوه فروشی ها

کاپوچینو

کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌های خوش عطر و طعم ایتالیایی است که از ترکیب دو شات اسپرسو و کف شیر تهیه می‌شود.

لاته

برای تهیه این نوشیدنی که به دو صورت خنک و گرم سرو می‌شود از نصف شات اسپرسو غلیظ و شیر استفاده می‌شود. آیس لاته که نوع سرد این نوشیدنی است یکی از پرطرفدارترین ترکیبات قهوه برای فصل گرم است.

آمریکانو

همانطور که از نام این نوشیدنی مشخص است از جمله نوشیدنی‌های محبوب در کشور آمریکا است که از ترکیب نصف فنجان اسپرسو و آب تهیه می‌شود. اگرچه این قهوه در مقایسه با سایر قهوه‌ها رقیق‌تر است؛ اما میزان کافئین بالا و تلخی بیشتری دارد.

ماکیاتو

نوعی ترکیب قهوه است که نخستین بار ایتالیایی‌ها آن را کشف کرده‌اند. ماکیاتو در زبان ایتالیایی به معنای طرح دار است و علت نامگذاری این نوشیدنی به خاطر فوم غلیظی است که در طرح روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر نکات مهم در راه‌اندازی فروشگاه قهوه

تا به این قسمت در رابطه با موضوع‌های مختلفی در خصوص راه اندازی فروشگاه قهوه صحبت کردیم؛ اما تمام موارد به اینجا ختم نمی‌شود و لازم است بیشتر در رابطه با موارد مهم اطلاعاتی را به شما انتقال دهیم. این موارد عبارتند از:

نکات بهداشتی

شغل قهوه فروشی یا هر شغل دیگری که در صنف خوراکی فعالیت دارد باید موارد بهداشتی را به طور کامل رعایت کند. به همین علت قبل از مجوز تاسیس فروشگاه لازم است کارکنان در دوره‌های آموزشی بهداشت شرکت کنند. علاوه بر این مورد سعی کنید همواره فروشگاه یا کافی شاپ خود را در حالت تمیز و مرتب نگهدارید تا مشتری با دیدن شرایط نامناسب از نظر بهداشت از مراجعه دوباره خودداری نکند.

رضایت مشتریان و برخورد با مشتری

شغل قهوه فروشی با مشتریان ارتباط مستقیمی دارد و به همین دلیل لازم است با برخورد مناسب رضایت آنها را به دست آورد. برای کسب رضایت مشتری سعی کنید به خوبی خواسته‌های او را انجام دهید. کارهایی مانند تحویل اشتباه سفارشات یا تاخیر در تحویل مواردی هستند که باعث از بین رفتن رضایت مشتری می‌شوند.

معایب قهوه فروشی

راه اندازی فروشگاه قهوه مانند هر شغل دیگر در کنار مزایای که از آن برخوردار است دارای مشکلاتی هم است که باید قبل از شروع در مورد آن‌ها به خوبی تحقیق و بررسی کنید. بخشی از این نگرانی‌ها و معایب مربوط به مسائل مالی و سرمایه‌ای است که باید برای تبدیل این یک به مزیت در شغل قهوه فروشی با افراد متخصص مشورت کنید.

کافی است در محیط اطراف خانه خود به پیاده‌روی بپردازید، فروشگاه‌های مختلفی را خواهید دید که یا مشغول فروش قهوه هستند یا انواع نوشیدنی‌های این دانه خوشبو را برای مشتریان خود تهیه می‌کنند. این موضوع نشان دهنده جو رقابتی در شغل قهوه فروشی است.

به این موضوع آگاه باشید که تمام مشتریانی که قرار است به کافی شاپ یا مغازه شما مراجعه کنند راحت پسند نیستند و ممکن است نارضایتی آنها باعث ایجاد احساس ناخوشایند در شما شود. پیشنهاد ما استفاده از مهارت‌های اجتماعی است تا با شنیدن علت نارضایتی مشتریان خود مسائل مربوط را برطرف کنید.

بارها پیش آمده است که افراد بعد از راه اندازی فروشگاه قهوه نمی‌توانند به درآمد دلخواه خود برسند. در این رابطه باید مقداری صبور باشید تا بعد از انجام دادن کارها به صورت مرتب و طبق برنامه به نتیجه دلخواه خود نزدیک‌تر شوید. بدون شک ماه‌ها و سال‌های ابتدایی افتتاح فروشگاه ممکن است به خاطر شناخت کم افراد سود بالایی نداشته باشد.

راه اندازی کافی شاپ سیار

کمی خلاقیت در راه اندازی فروشگاه قهوه بد نیست. ممکن است شما هم در خیابان‌های شهر یا فضای مجازی تصاویری از ون‌های کافی شاپی دیده باشید. راه اندازی این سبک فروشگاه یا کافی شاپ کار راحتی است؛ اما به شرطی که بتوانید مجوزهای لازم را از شهرداری و بهداشت تهیه کنید. انتخاب مدل خودرو، طراحی روی خودرو و قرار دادن تجهیزات مختلف از جمله دغدغه‌های این کسب و کار است.

راه اندازی کافه ون یا کافی شاپ سیار

جمع بندی و نکات پایانی

راه اندازی فروشگاه قهوه مانند هر شغل دیگر معایب و مزایایی دارد که قبل از وارد شدن به این صنف لازم است افراد اطلاعات دقیقی در رابطه با این مسائل کسب کنند. سعی کنید برای افزایش میزان درآمد و موفقیت خود در شغل قهوه فروشی از تکنولوژی‌های روز دنیا مانند شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت کمک بگیرید. این موضوع را فراموش نکنید که میزان درآمد شما ارتباط مستقیمی با کیفیت محصولات و رفتاری دارد که با مشتریان خود دارید.

سوالات متداول فروشندگان قهوه

  1. هزینه راه اندازی قهوه فروشی چقدر است؟

این موضوع رابطۀ مستقیمی با محل مورد نظر شما برای تاسیس فروشگاه دارد. به طور مثال اگر محل گران قیمتی را برای راه اندازی فروشگاه خود انتخاب کنید لازم است مبلغ بیشتری بابت اجاره و پیش پرداخت در نظر بگیرید.

  1. چه مواردی باعث افزایش درآمد در شغل قهوه فروشی می‌شود؟

با انجام تکنیک‌های درست رفتار با مشتری و به کار بردن مواد اولیه مرغوب میتوانید مشتریان رهگذر را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید.

  1. چه مکانی برای شغل قهوه فروشی مناسب است؟

مکان‌های پر رفت و آمد مانند کنار دانشگاه ها، سینماها و مراکز خرید از بهترین مکان ها برای راه اندازی قهوه فروشی هستند.

دانلود نسخه پی دی افچاپ صفحه
امتیازات نظرات 0 (0 امتیاز)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در حال ارسال