قهوه جاوا چیست؟
امتیازات نظرات 0 (0 امتیاز)
قهوه جاوا چیست؟

معرفی کامل قهوه جاوا اندونزی

قهوه جاوا چیست؟

تا به حال اسم قهوه جاوا یا جاوه به گوشتان خورده است؟ جاوه نام منطقه‌ای از سرزمین اندونزی است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. یکی از پرطرفدارترین انواع دانه‌های روبوستا  در سراسر جهان است که میتوان از جمله ویژگی‌های آن به کافئین، غلظت و خامه بالا اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که واقعا قهوه جاوا چیست؟

تاریخچه قهوه جاوا اندونزی

تاریخچه کشت و تولید قهوه جاوا در کشور اندونزی

تاریخچه قهوه جاوا اندونزی

اولین کشور غیر آفریقایی که کشت قهوه را آغاز کرد اندونزی بود. این کشور نخستین بار در سال ۱8۶۶ کشت و پرورش قهوه را به صورت وسیع آغاز کرد که بیشتر تولیدات آن مربوط به نواحی جاکارتا میشد. در سال‌های اولیه شروع به کشت قهوه جاوا نهال‌های این گیاه به خاطر سیلاب از بین رفتند؛ اما در حدود سه سال بعد کشاورزان تلاش کردند تا به نهال‌های کاشته شده حیات دوباره ببخشند.

تا چندین سال کشت قهوه اندونزی  رونق داشت تا این بار آفت زنگ زدگی عامل نابودی درخت‌های این دانه‌های خوشبو شد. پس از مدتی در دهه ۱۹۵۰ علاقه بالای کشاورزان به تولید قهوه سبب شد تا کشتزارها فعالیت خود را آغاز کنند، به طوری که در حال حاضر ۱۰ درصد از قهوه‌های مورد نیاز جهان را کشت می‌کنند. بیشتر قهوه جاوا اندونزی از نوع روبوستا است؛ اما انواع مختلف عربیکا  هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

تولید قهوه در اندونزی بیشتر با نظارت سازمان‌های دولتی انجام می‌شود و با فروش قهوه سود بالایی به دولت می‌رسد. کشتزارهای غیردولتی که اداره آنها بر عهده افراد معمولی است در غرب جاوا و نواحی اطراف پانگالنگان قرار دارند.

نحوه کشت قهوه جاوا چگونه است؟

نحوه کشت قهوه جاوا در کشور اندونزی چگونه است؟

نحوه کشت قهوه جاوا چگونه است؟

درختان قهوه این منطقه در بیشتر مواقع ارتفاع بلندی دارند؛ اما به دلیل راحتی برداشت محصولات کشاورزان سعی می‌کنند هر چند سال یکبار آن‌ها را هرس کنند. نوع روبوستا از نظر آب و هوایی به راحتی می‌تواند در شرایط سخت رشد کند و محصولات مناسبی را تولید کند به همین دلیل شرایط جوی و آب و هوایی برای این نوع قهوه در مقایسه با قهوه عربیکا اهمیت بالایی نخواهد داشت.

همانطور که می‌دانید اگر قهوه بیشتر از یکسال نگهداری شود، عطر و طعم اولیه خود را از دست می‌دهد؛ اما این موضوع در رابطه با قهوه جاوا اندونزی صدق نمی‌کند. هر چقدر قهوه این منطقه کهنه باشد ارزش بیشتری خواهد داشت. اگر از نظر ظاهری می‌خواهید قهوه جاوا را تشخیص دهید تنها کافی است مقداری از آن را کف دست خود بریزید تا رنگ ملایم نقره مانند آن اصالت خود را نشان دهد.

علت محبوبیت قهوه جاوا چیست؟

علت محبوبیت قهوه جاوا چیست؟

اگرچه در سایر مقالات هم از محبوبیت بالای قهوه عربیکا با شما صحبت کردیم؛ اما بدون شک قهوه جاوا اندونزی هم دارای مزایایی است. از جمله این مزایا می‌توان به کافئین بالا طعم مطلوب و خامه غلیظ اشاره کرد. این ویژگی‌ها سبب شده تا قهوه جاوا گزینه مناسبی جهت استفاده در تهیه انواع قهوه اسپرسو به صورت خالص باشد. از طرفی مصرف این قهوه در ایران ویژگی‌های بیشتری را هم برای شهروندان به همراه دارد. برقراری مراودات منظم با کشور اندونزی سبب شده تا واردات قهوه از این کشور به ایران به آسانی انجام شود.

پس دیگر نگران انتخاب قهوه روبوستای مناسب جهت تهیه قهوه‌های مختلف برای مشتریان خود نباشید. مطمئن باشید خرید قهوه جاوا اندونزی تاثیر مستقیمی در میزان رضایت مشتریان شما خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع شغل قهوه فروشی و راه‌اندازی فروشگاه قهوه

فراز و نشیب‌های صنعت قهوه جاوا در اندونزی چیست؟

مانند هر صنعت دیگری تولید و کشت قهوه هم با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. صنعت قهوه در اندونزی هم از این قاعده مستثنا نیست. متاسفانه تولید قهوه جاوا در سال‌های اخیر با مشکلاتی روبه‌رو شده که کشاورزان لکه هایی را روی دانه های این گیاه خوش عطر و بو مشاهده می‌کنند. وجود این مشکل سبب شده تا بیشتر به عنوان غذای حیوانات مورد استفاده قرار بگیرند.

از طرفی یکی از مشکلاتی که در کشور اندونزی باعث مخالفت طرفداران محیط زیست و حیوانات شده است مربوط به استفاده از حیوانات برای تولید قهوه‌های گران قیمت می‌شود. در اندونزی قهوه‌های تولید شده توسط حیوانی به نام زباد نخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدفوع آن که حاوی دانه‌های این گیاه است با قیمت بسیار بالا فروخته می‌شود.

آنچه که باید درباره قهوه جاوا بدانید!

  • حدود ۱۰ درصد از تولیدات قهوه جاوا اندونزی مربوط به نوع عربیکا است و ۹۰ درصد مابقی را انواع قهوه روبوستا شامل می‌شود.
  • کشور ایران یکی از مشتریان اصلی قهوه جاوا است و به همین علت این نوع قهوه در بازار به راحتی قابل تهیه و استفاده است.
  • قهوه جاوا در بین قهوه‌های روبوستا از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • همانطور که در مقاله‌های قبلی تفاوت بین قهوه روبوستا و عربیکا را به شما آموختیم می‌توان گفت قهوه عربیکا در مقایسه با نوع روبوستا قیمت بالاتری دارد. در بین نوع روبوستا قهوه جاوا از ارزش بیشتری برخوردار است.
  • این قهوه در اواخر تیر و مهر برداشت می شود و شیوه فرآوری آن به صورت شسته است.
  • اندونزی در حال حاضر با تولید ۷ درصد از نیاز قهوه جهانی به‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ قهوه در دنیا شناخته می‌شود.

همانطور که می‌دانید ما در فروشگاه رست مرکز تلاش می‌کنیم تا انواع مختلفی از قهوه‌های موجود در سراسر جهان را برای شما مشتریان عزیز با بهترین کیفیت و قیمت پایین فراهم کنیم. قهوه جاوا هم به علت محبوبیت بالا یکی از محصولات پر طرفدار است که شما می‌توانید مقدار دلخواه از آن را سفارش دهید. قهوه جاوا اندونزی به‌خاطر عطر و طعم منحصر به فرد، اسیدیته کم و طعم آجیلی در سراسر جهان از جمله قهوه‌های محبوب به شمار می‌رود. آیا شما تا به حال از این قهوه استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما چه ویژگی در این قهوه آن را نسبت به سایر قهوه‌ها منحصر به فرد می‌کند؟

دانلود نسخه پی دی افچاپ صفحه
امتیازات نظرات 0 (0 امتیاز)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در حال ارسال